Tuesday, August 12, 2008

Nepovratna pesma

Nikad nemoj da se vraćaš
kad već jednom u svet kreneš
Nemoj da mi nešto petljaš
Nemoj da mi hoćeš-nećeš.
I ja bezim bez povratka.
Nikad neću unatrag.
Sta ti znači staro sunce,
stare staze,
stari prag?
Tu je ono za čim može da se pati
Tu je ono čemu možes srce dati.
Al' ako se ikad vratiš
moraš znati
tu ćeš stati
I ostati.
Očima se u svet trči
Glavom rije mlako veče
Od reke se dete uči
ka morima da poteče.
Od zvezda se dete uči
da zapara nebo sjajem.
I od druma da se muči
i vijuga za beskrajem.
Opasno je kao zmija
opasno je kao metak
da u tebi večno klija
i ćarlija tvoj početak.

Ti za koren
nisi stvoren
Ceo svet ti je otvoren.
Ako ti se nekud žuri,
stisni srce i zažmuri.
Al' kad pođeš - nemoj stati
Mahni rukom.
I odjuri.
Ko zna kud ćeš.
Ko zna zašto.
Ko zna šta te tamo čeka.
Ove su želje uvek belje
kad namignu iz daleka.
Opasno je kao munja
opasno je kao metak
da u tebi večno kunja
i muči se tvoj početak.
Ti si uvek krilat bio
samo si zaboravio.
Zato leti.
Sanjaj.
Trči.
Stvaraj zoru kad je veče.
Nek' od tebe život uči
da se peni i da teče.
Budi takvo neko čudo
što ne ume ništa malo,
pa kad kreneš - kreni ludo,
ustreptalo,
radoznalo.

Ko zna šta te tamo čeka
u maglama iz daleka.
Al' ako se i pozlatiš,
il' sve teško,
gorko platiš,
uvek idi samo napred.
Nemoj nikad da se vratiš.

20 comments:

mm91 said...

Prelepa pesma..tako duboka i istinita...i odlicna za interpretaciju! Trebalo bi svi vise da citamo Miku Antica

flight attendant said...

Ovu pesmu cu ja recitovati na smotri recitatora....Lepa je pesma ali ima mnogo verzija, ova je bas ta koja ima u mojoj knjizi....Prelepa je pesma i nadam se da ce se i ziriju svideti :))....Marija

Unknown said...

E obozavam Miku Antica, sve su mu pesme predivne, ali ova mi je odlicna poruka za mlade. . . xDDD :*

sanja.ub said...

kako je divna pesma..i koliko mi je zao sto jos uvek nisam u Osnovnoj skoli,pa da opet idem na takmicenja sa ostalim recitatorima..:(

cannibal-daisy said...

Moj motto. Sve sam teško, gorko platila. I nikad se nisam vratila.

majacira said...

Divna pesma,ohrabrujuca za sve one koji su otisli.

JasminDisney said...

da li neko zna u kojoj zbirci je objavljena ova pesma?...vec dugo pokusavam da pronadjem..

nevestazamalogprinca said...

Ova pesma moze da se nadje u zbirci
HOROSKOP
TAKO ZAMISLJAM NEBO
koja je deo sabranih dela Mike Antica,a izdavac je novosadski Prometej. Mislim da ta sabrana dela treba da budu obavezan deo svake kucne biblioteke!

Unknown said...

Ma gde ću, kudeću....poludeću.

Gordana Sama said...

Hrabra, duboko iskrena i bolna poruka iz Srbije najvoljenijima koji su se otisnuli u svet!

Unknown said...

Isto.

Unknown said...

Prelepa pesma...

Unknown said...

"Nikada neces biti sam ako naucis ici,ici,ici"

Unknown said...

Znaci i da uvek treba napred ici u zivotu,u smislu uciti probati nesto novo,ne mora ova pesma biti samo za ljude koji su napustili domovinu.

Unknown said...

Poučno i sve je super svidja mi se i nadam se da ce se i publici sbiditi

Anastasija said...

Super pesma

Unknown said...

Prelepa pesma.Recitovacu je u sredu na takmicenju recitatora.Hteo sam Senku od Mike al su mi rekli da sam mlad za nju!!!

2020 said...

2020?

Dion Dublin said...

Pozdrav svima, moje ime je Dion Dublin, iz Finske. Ovdje želim podijeliti svoje svjedočanstvo, kako bi svi znali kako sam vratio svoju ženu uz pomoć doktora Ogundelea, čarobnjaka. Žena me napustila više od 6 godina, svugdje sam tražio pomoć, ali nitko mi nije mogao pomoći. Prošli tjedan našao sam ljude koji su pričali o doktoru Ogundeleu na različitim forumima i kako im pomaže i u rješavanju njihovih problema, odmah sam kontaktirao dr. Ogundelea koji je odgovorio i započeo svoj posao nakon 24 sata, nazvala me supruga koja je otišla prije 6 godina i vratila se kući, ovo nisu samo priče, ovo je moje istinsko životno iskustvo, ovaj čovjek je vrlo moćan, obratite mu se za bilo koju vrstu pomoći i uvjeravam vas da ćete vam pomoći 100%. Kontaktirajte ga na WhatsApp -u i Viberu: +27638836445.

Doris Ava said...

Zovem se Doris Ava i želim da svi na ovom forumu znaju za Dr.Ogundele, sjajnog čarobnjaka koji mi je vratio mog muža u roku od 24 sata svojim čarolijama, nakon 3 godine raskida i on je također bacio čini za mene dobiti unapređenje u mojoj kompaniji u kojoj radim. Ovaj čovjek je veoma moćan, ovaj post je način moje zahvalnosti da ga ljudi poznaju i njegov dobar rad, jer sam mu rekao da ću podijeliti dobre vijesti. Ako vam je potrebna bilo kakva pomoć, savjetujem vam da ga kontaktirate na WhatsApp: +27638836445. I e-mail: ogundeletempleofsolution@gmail.com. Dr. Ogundele je pošten i moćan čovjek.

Himna

1. Zaista nema teže stvari, nego da se rimuje strah sa svetlošću. Ti nemoguće moraš rimovati sa mogućim. Još kod Defoa, u "Robinzon...